100 kr på 5 dagar - Dag 5

Frukost
Till frukost åt jag den vanliga Havregrynsgröten m. Mjölk och en kopp te till. Jag har insett att jag tycker att det är riktigt skönt att bara ha det att kunna äta på morgonen, jag slipper ta ännu ett beslut på morgonen. Jag tror att jag även efter detta ska försöka äta samma sak till frukost varje morgon, för att slippa tänka på morgonen då jag ändå är för trött för att tänka.
 
Lunch
Idag var jag hemma under dagen, så först funderade jag på att laga nån mat till lunch, men jag skulle ju laga middag sen också, så jag insåg att det blev skönare att slippa matlagningen till lunch, så jag tog nudelwoken från gårdagen.
 
Middag
Till middag lagade jag pasta med tonfisksås och snabbstekte lite broccoli till. Vanligtvis är jag inte ett så stort fan av tonfisk, men det är billigt, och min pojkvän gillar det så tyckte det var perfekt tajming att försöka mig på det igen. Skönt nog, så blev det faktiskt väldigt gott, och det var superenkelt att göra!
Recept på tonfisksås: 1 burk strimlad tonfisk i vatten, 1/2 gullök - hackad, 1 vitlöksklyfta - pressad, ca 1 1/3 dl créme fraiche, lite chilipulver(jag använde det från nudlarna) och lite salt. Stek gullöken och vitlöken och blanda sedan i resten, låt värmas upp, och servera!
Det här räckte bara till 2 port, så om du vill göra till 2 matlådor också så är det bara att dubbla receptet!
 
Mellanmål/snacks
Som snacks delade vi på den sista apelsinen, och sedan tog jag en morot när jag kom hem sent på kvällen som lite kvälls-snacks.
100 kr på 5 dagar, Allmänt, Blandade recept, Budget, Snabbmat | 100krpå5dagar, Budget, billig mat, budgetmat, latmat, snabbmat, superenkelt | |
Upp