100 kr på 5 dagar - Dag 4

Frukost
Idag åt jag samma gamla frukost; havregrynsgröt m. Mjölk och en kopp te. Men idag gjorde jag det lite lyxigare genom att ta ett halvt äpple och dela det i små bitar och ha till, det blev riktigt gott! Jag trodde faktiskt att jag skulle vara så sjukt trött på havregrynsgröt vid det här laget, men det är faktiskt helt okej. Det enda jag hade velat ändra hade varit att få ha min knäckemacka med ost till, och kanske ett halvt äpple på varje dag, då hade det varit en riktigt trevlig frukost!

Lunch
Jag stack till skolan lite senare idag då vi inte skulle ses förrän vid halv 1, så innan jag stack gjorde jag lite nudelwok att ta med som lunch. Jag gjorde så att det blev tre ordentliga matlådor + lite nudlar över.
Recept på nudelwok: 3 paket nudlar - kokta m. kycklingkrydda(tillhörande ett paket nudlar), en stor morot - skuren i tunna stavar(julienne), En broccoli(250g) - stammen skuren i småbitar och kronan i större bitar, En halv gullök - skuren i halvmånar, 1/3 chili , två mindre vitlöksklyftor - pressade, lite salt.

Middag
Idag stannade jag i Göteborg efter vi var klara på skolan och träffade en kompis nr hon slutade vid 5. Jag hade då med mig en matlåda med pasta och bönbullar till henne, så hon gjorde egen mat och jag åt min matlåda. Det kändes lite konstigt att ha med min egna matlåda, kände mig väl lite snål typ, men eftersom vi är nära vänner och hon visste att jag höll på med utmaningen så blev det ändå inte så jobbigt ändå :)

Mellanmål/snacks
Till snacks hade jag med mig en liten morot skuren i stavar och den andra halvan av äpplet som jag åt till frukost.

100 kr på 5 dagar, Allmänt, Blandade recept, Budget, Snabbmat, Veganskt, Vegetariskt | 100krpå5dagar, Budget, billig mat, budgetmat, vegan, veganskt, vegetariskt | |
Upp