100 kr på 5 dagar - Dag 3

 
Frukost
Till frukost åt jag som gårdagen, havregrynsgröt m. mjölk och drack en kopp te. Jag insåg att jag blev hungrig väldigt tidigt på dagen så får nog ta en större portion gröt imorgon.
 
Lunch
Till lunch blev det en lunchlåda från gårdagen m. pasta och lins/bön-bollar.
 
Middag
Vi åt middag tidigt idag så det blev två måltider. Först åt vi rödbetssoppa,
Recept på rödbetssoppa: En gullök - hackad, En stor morot - Riven, 4 rödbetor - rivna, 1/4 chili, 1 vitlöksklyfta - pressad, En stor burk krossade tomater, två burkar vatten, lite färsk persilja och salt. Stek allt först och låt sedan koka i ca 15 min med krossade tomater och vatten.
 
Senare på kvällen gjorde jag stekt ris med riset som blev över från söndagen.
Recept på stekt ris: Jag hade i en halv broccoli, stammen hackade jag i små bitar medan jag delade "kronan" i lite större bitar. Sedan tog jag en halv morot och delade i små bitar och stekte allt med lite salt. Det blev två portioner och jag tog också två av lins/bön-bullarna från gårdagen till riset.
 
Mellanmål/Snacks
En morot som åts upp under förmiddagen och senare på kvällen delade jag och min pojkvän på en apelsin.
100 kr på 5 dagar, Allmänt, Blandade recept, Budget, Snabbmat, Veganskt, Vegetariskt | Veganskt, Vegetariskt, billig mat, budget, budgetmat, latmat, superenkelt | |
Upp