Soffpotatis

Hallå där! Jag vet att det var ett tag sedan jag la upp ett inlägg, men de senaste två veckorna har varit fyllda med mycket jobb och inte så mycket ork därefter.  När jag har kommit hem har jag bara bytt till mjukisbyxor och bosatt mig i soffan för att resten av kvällen vara en soffpotatis. Och just därför tänkte jag visa er hur jag gör mitt favorit soffpotatis- recept.

Vad som behövs:

  • Potatis(fast)
  • Sötpotatis
  • Olivolja & rapsolja
  • Salt & peppar

Börja med att sätta på ugnen på 225°c. Det enda du behöver göra sen är att skölja potatisarna ordentligt, dela dem i lika klyftor, blanda runt dem i olja, salt och peppar i en skål och fördela ut dem på en plåt med bakplåtspapper(så slipper man jobbig disk). Sedan är det bara att sätta in i ugnen! Beroende på hur stora klyftor du gör tar det olika lång tid men räkna med att det tar ca 20-30 min i ugnen. Under den tiden hinner du röra ihop en liten dip till potatisen, eller om du vill ha något annat till kan du fixa det..

…Eller så kan du bara sitta och lata dig i soffan…

- Ät Mera Mat

Allmänt, Blandade recept, Budget, Grunder och tips, Veganskt, Vegetariskt | latmat, potatis, soffpotatis, sötpotatis | | Kommentera |
Upp